Volím Svobodné
Deníček Ego Práce Články Kontakt Adam Karlík

Originály fotek na prodej

Dočasné rychlogalerie

11.11.2017 změna v MYKOALBUM_2017 
13.10.2017 změna v NATURE 
07.06.2017 změna v FORY 
16.12.2016 změna v MYKOALBUM_2016 
22.09.2016 změna v AUTUMN 
22.09.2016 změna v BEST_OF_SIMPSONS 
22.09.2016 změna v BOTANICS 
22.09.2016 změna v BZ_FEST 
22.09.2016 změna v CANON_VS_LUMIX 
22.09.2016 změna v COFFEE_IN_LOVE 
07.09.2016 změna v ALAVERDI_CROSS 
27.06.2016 změna v FERMENTATION_NATION 
01.06.2016 změna v MUCHOLAPKA 
28.04.2016 změna v MYKOALBUM_2010 
28.04.2016 změna v MYKOALBUM_2012 
04.04.2016 změna v MYKOALBUM_2013 
06.03.2016 změna v MYKOALBUM_2014 
19.02.2016 změna v MYKOALBUM_2011 
07.01.2016 změna v MYKOALBUM_2015 
29.09.2015 změna v CHALOUPKA_JESENIKY 
09.08.2015 změna v MAKRO_INSECT 
01.03.2015 změna v ZOO_PRAHA_3 
01.03.2015 změna v ZOO_V_DETAILU 
01.03.2015 změna v ZOO_PLZEN 
01.03.2015 změna v ZOO_PRAHA_1 
01.03.2015 změna v ZOO_PRAHA_2 
01.03.2015 změna v ZOFKA 
01.03.2015 změna v ZOFKA_4 
01.03.2015 změna v WORLDS_BEST_COFFEE 
01.03.2015 změna v ZATMENI_2003 
01.03.2015 změna v TRABAND 
01.03.2015 změna v TRHY_KARLIN_DOUBLESHOT 
01.03.2015 změna v VECI 
01.03.2015 změna v VICTOR_WOOTEN 
01.03.2015 změna v VLADA_CAP 
01.03.2015 změna v WORKPLACE 
01.03.2015 změna v THE_WALL_2009 
01.03.2015 změna v THE.SWITCH_PRIVATE 
01.03.2015 změna v THE.SWITCH_OFF 
01.03.2015 změna v THE.SWITCH_MNICHOV_2 
01.03.2015 změna v THE.SWITCH_MNICHOV 
01.03.2015 změna v TATABOJS_RFP07 
01.03.2015 změna v TATABOJS_RFP08 
01.03.2015 změna v TATARI_TENOR 
01.03.2015 změna v TEA_COMPARISON 
01.03.2015 změna v THE.SWITCH 
01.03.2015 změna v STARA_PAKA 
01.03.2015 změna v SYNDROM 
01.03.2015 změna v SYNDROM_MATRIX 
01.03.2015 změna v TATABOJS 
01.03.2015 změna v SLOVENIA 
01.03.2015 změna v SOULFLY 
01.03.2015 změna v SIMON_5 
01.03.2015 změna v REICHENBERG_ZOO 
01.03.2015 změna v RUDEKOSTRY 
01.03.2015 změna v SCUK_S_BARISTOU 
01.03.2015 změna v SIMON 
01.03.2015 změna v QWERTY 
01.03.2015 změna v RAZOR_COFFEE 
01.03.2015 změna v REICHENBERG_ARCH 
01.03.2015 změna v PETRUV_DOMEK 
01.03.2015 změna v POCHOD_SMRTI 
01.03.2015 změna v POLAR_COFFEE 
01.03.2015 změna v PRAZSKY_VYBER_2 
01.03.2015 změna v NEGATIVE_FACE 
01.03.2015 změna v NO_NAME_MAJALES 
01.03.2015 změna v MORY_KANTE 
01.03.2015 změna v MW 
01.03.2015 změna v MONTENEGRO 
01.03.2015 změna v MAKRO_JINE 
01.03.2015 změna v MARIENBAD 
01.03.2015 změna v MICHAL_PAVLICEK_TRIO 
01.03.2015 změna v MACEO_PARKER 
01.03.2015 změna v MAKRO_FLORAL 
01.03.2015 změna v LA_BOHEME_CAFE 
01.03.2015 změna v LIDI 
01.03.2015 změna v LATTE_ART_JAM 
01.03.2015 změna v KURZ_V_KORALKU 
01.03.2015 změna v LACO_DECZI 
01.03.2015 změna v LANDSCAPES 
01.03.2015 změna v KURZ_LATTEART_KK 
01.03.2015 změna v KRAUSBERRY 
01.03.2015 změna v KUBA_DOLEZAL 
01.03.2015 změna v JETRICHOVICE 
01.03.2015 změna v JIDLO 
01.03.2015 změna v KAVOVYKLUB.EU 
01.03.2015 změna v HADRAPLAN 
01.03.2015 změna v INSPECTOR_CLUZO 
01.03.2015 změna v ION_AT_AN 
01.03.2015 změna v JAMIROQUAI_CZ 
01.03.2015 změna v ELEISON_RFP_2010 
01.03.2015 změna v FIGHT_TO_DEATH 
01.03.2015 změna v FIXA 
01.03.2015 změna v DIVADLO_CHYNAVA 
01.03.2015 změna v DIVADLO_CHYNAVA2 
01.03.2015 změna v ECHT_GOLD 
01.03.2015 změna v DACHSTEIN 
01.03.2015 změna v CZECH_AEROPRESS 
01.03.2015 změna v COFFEERIGHT_IV 
01.03.2015 změna v COFFEERIGHT_VI 
01.03.2015 změna v CHEMEX 
01.03.2015 změna v BARISTA_ROKU_2011 
01.03.2015 změna v A_TERROR_BUNDY_TAD 
01.03.2015 změna v BAKING_BASTARDS 
01.03.2015 změna v ALAVERDI 
01.03.2015 změna v ATARI_RFP_2010 
01.03.2015 změna v ATARI_TERROR_RC 

Kam jinam na moje fotky

Kompletní archiv Satriani revivalu
Kompletní archiv Filipa Benešovského
Tři ročníky festu Ouvalskej bigbít
Pět ročníků festu ŘEV Řevnice
Divokej Bill: Okoř 05, Hořovice 05, Rock café 07, Plzeň 07
Lety mimo: LMB 08, Mlejn 08, Unplugged 07, Majáles 07, Jilemnice 07, Roxy 06
RfP 2008 den1 den2 den3 ostatní
RfP 2007 den0 den1 den2 den3
RfP 2006 den1 den2 den3
RfP 2005 den1

Již neaktivní členství na Xichty.cz

Technika, na kterou fotím

Canon EOS 40D
Ze "stovkové" řady 300D jsem přešel na vyšší "desítkovou" a byl jsem velmi zvědav, jaký to bude mít dopad na kvalitu fotek. Abych pravdu řekl, tak ne příliš zásadní. Opravdu viditelnými zlepšeními jsou oproti staršímu foťáku o něco věrnější podání barev (vyvážení bílé), o třídu nižší šum, slušně použitelný regulovatelný interní blesk, lepší měření expozice při otočeném objektivu (makro otočenou padesátkou). Zbytek jsou jen vylepšení pohodlnostní - např. rychlost ukládání a čtení fotek z karty. Stále tedy platí, že prioritou číslo jedna jsou objektivy.

Canon 100 mm f/2,8 Macro USM

Úplná pohádka, řeknu vám. Excelentní kresba, dobrá světelnost, opravdové makro, velice rychlé ostření. Tím jsem zabil hned dvě mouchy jednou ranou - hodí se mi jak na koncerty, tak na brouci. Pořízen samozřejmě z druhé ruky, což se jen tak nevidí, fotografové se ho vůbec nechtějí zbavovat. Měl jsem možnost porovnat i s ekvivalentní Sigmou 105 mm, která má ale žalostně pomalý a tudíž nepoužitelný autofokus. Kresba ale stejně dobrá.

Canon 50 mm f/1,8
Klasika všech klasik, musí mít každý správný zrcadlovkář. Je sice malinkatý a vypadá směšně, je plastový a nemá žádný zoom, ALE je levný, superlehký, nezabírá místo, kreslí jak víno a hlavně světelnost 1.8 je parádní výhoda na koncerty či portréty. Maximální spokojenost.
Bezva finta: nastavte v režimu Av (priorita apertury) clonu f/14, stiskněte a držte tlačítko náhledu hloubky ostrosti a při tom objektiv sejměte z těla. Clona zůstane napevno nastavená. Přiložte objektiv obráceně k tělu a máte senzační a nejlevnější makro. Nevýhodou je, že se nepřenáší expoziční informace, takže množství světla musíte vychytat ručně. Taktéž ostření je primitivní - přibližováním a oddalováním foťáku od fotografovaného objektu. Chce to cvik, ale výsledky mohou být více než uspokojivé. Nutností je dostatek světla, vysoké ISO a pevná ruka.

Sigma 1530 mm f/3,54,5 EX DG
Čas na širokoúhlé sklo musel přijít. Tuhle potvoru podivnou jsem zvolil zase z finančního důvodu - na inzerát byla cena velmi zajímavá. Díky Hogo za ní. Klady jsou jasné: 110° úhel výhledu na kinofilmových zrcadlovkách, na digi EOS je to méně, ale stále ještě dost na krajinky nebo dramatické koncertní fotky při velmi slušné světelnosti. Nevýhody jsou dvě: kvůli pevné sluneční cloně nelze přidat klasický filtr (tedy jde 82mm a to je opravdu drahá záležitost), a kvůli značně zakulacenému přednímu optickému členu chytá objektiv hodně odlesků od silných zdrojů světla. I přesto jsem do ní šel, protože celkem pěkně kreslí a užitečnost je velká.

Canon 75300 mm f/45,6
Naprosto nejobyčejnější přibližovátko s úplně obyčejnou světelností a pomalostí. Jsem za něj rád, protože přibližuje opravdu grandiózně (v přepočtu na digitálu je to 480 mm ohnisko!) a při dobrém nasvícení koncertu se dá jakž takž použít taky. Hlavně jsem ale k němu přišel bazarově za úplně směšnou cenu, neváhal jsem ani vteřinu.

Canon EX 550
Velice dobrý blesk, když s ním někdo umí. Já moc ne. Jeho použití je i po letech pro mě pořád sázka do loterie. Někdy to vyjde dobře, někdy pekelně špatně.

Velbon MAXI 347GB
Prostě stativ, tři nohy, plastové součástky. Upadl mi jen jednou a samozřejmě se hned něco ulomilo. Švagr Lubmir kovář mi to opravil velmi pěkně.

Vyřazené

Canon EOS 300D

Snad první digitální zrcadlovka od Canonu, dříve prodávaná za nehorázné peníze, dnes se blíží cena v bazarech kompaktům. Je to pomalá šunka, plastová, ale fotí, a to je důležitý. Zbytek závisí na optice. Vydržel čtyři roky tahání po festivalech, lesech, sněhových vánicích, zoologických zahradách a zapocených klubech. Fotí pořád, přešel jsem na lepší jen z pohodlnosti.

Tamron 2875 mm f/2,8 XR Di LD ASPH Macro
Univerzálně použitelný zoomový objektiv středního rozsahu se světelností f/2,8 po celé délce, ještě pořád za slušný peníz. Při zcela otevřené cloně je kresba rozmatlaná, ale od cca f/4,5 už je to dobré. Přídomek "Macro" je potřeba brát také s rezervou, ostří od 30ti cm a to není při 75 mm ohnisku žádné super zvětšení.
Když jsem s ním začínal, musel jsem ho vzít namísto Tokiny se stejnými parametry, ta byla na digitálu velmi špatná. Nakonec jsem se s ním rozloučil kvůli tomu, že často fotím právě na nízká clonová čísla.
[cnw:counter]